اهمیت ارتقا فرهنگ رضوی و زیارت در دهه کرامت اعتبار ۵٠٠ میلیارد تومانی برای آبادانی بیشتر محدوده منفصل توس رونمایی از سند جامع آموزشی و فرهنگی آب در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی جاده میامی، چهاربانده می‌شود | آیین افتتاح و بهره‌برداری از «پل چنارک» با حضور فرماندار مشهد برگزار شد افتتاح یک مدرسه دیگر در طرح «سه‌شنبه‌های مهر» مشهد | مشارکت خیّران در ساخت دبستان دخترانه «شهید امیری» بازار‌های قدیمی محله عنصری مشهد به پارکینگ موتورسیکلت‌ها تبدیل شده است حدود ۱۵۰‌هزار مترمربع از معابر خاکی منطقه توس مشهد طی ۲ سال گذشته آسفالت شد پاسداشت مقام فردوسی در نظام مدیریت شهری نقش کهن الگوها در زیست شهری تقدیر مسئول سازمان بسیج شهرداری مشهد مقدس از شهردار و فرمانده سپاه امام رضا(ع) تکرار گرانی و کمبود بلیت در دهه کرامت امسال | کف قیمت بلیت سفر به مشهد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد، خیابان کوثر و سه راه خیام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مه گرفتگی در محور درگز - قوچان (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه گل و گیاه در مشهد | شهردار مشهد: این نمایشگاه در سطح کشور یک برند محسوب می‌شود مراسم بزرگداشت روز فردوسی فردا در مشهد برگزار می‌شود(۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به رئیس جمهور: با بودجه ۵۶ همتی نمی‌شود این شهر را مدیریت کرد در یک صدوچهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فضاآرایی‌های شهری مشهد در دهه کرامت ۱۴۰۳ بسیار پررنگ خواهد بود
سرخط خبرها

انجام بیش از ۱۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی در ایستگاه میدان شهدای مشهد

  • کد خبر: ۱۵۵۰۲۷
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
انجام بیش از ۱۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی در ایستگاه میدان شهدای مشهد
مدیر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد گفت: در اسفند ماه سال جاری در ایستگاه میدان شهدا حدود ۱۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۱۵۰ تن آرماتور بندی و حدود ۱۲۰۰ متر مکعب خاکبرداری انجام گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا مقدم نیری، مدیر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد در خصوص ایستگاه در حال احداث میدان شهدا گفت: با نزدیک شدن به انتهای سال عملیات اجرایی در عمیق‌ترین و بزرگترین ایستگاه خط ۳ یعنی ایستگاه میدان شهدا که محل تلاقی خطوط ۲ و ۳ و ۴ می‌باشد شدت گرفته است. این ایستگاه با زیر بنای حدود ۲۴۰۰۰ متر مربع در عمق ۴۵ متری از سطح زمین، محل تلاقی خطوط ۳ و ۴ بوده و با گالری ارتباط مسافری به ایستگاه شهدا خط ۲ نیز متصل می‌گردد که به دلیل عمق پائین ایستگاه، قرار گیری کامل ایستگاه در زیر تراز آب زیر زمینی و همجواری دو ایستگاه در کنار هم از صعوبت اجرایی بالایی برخوردار است.
مقدم نیری اضافه کرد: ایستگاه شهدا با عرض ۵۰ متر و طول ۱۶۰ متر در دو طبقه در زیر خیابان شیرازی از لحاظ فنی و اجرایی جزء پیچیده‌ترین ایستگاه‌های زیر زمینی در کل کشور است که حجم آرماتور مصرفی به میزان بیش از ۹۰۰۰ تن، بتن مصرفی به میزان بیش از ۵۷۵۰۰ متر مکعب و حجم خاکبرداری به میزان ۲۱۰.۰۰۰ متر مکعب آن هم در زیر زمین موید این مطلب است. با این حال طراحی و اجرای ایستگاهی با این عظمت تماما توسط متخصصان و مهندسان ایرانی انجام پذیرفته که جزو افتخارات مهندسی کشور به حساب می‌آید.
وی در خصوص رعایت نکات فنی و مهندسی در این ایستگاه گفت: یکی از پیچیدگی‌های این پروژه قرارگیری ایستگاه در زیر بافت فرسوده محدوده میدان شهدا است که جهت کنترل نشست سطح زمین و سازه‌های بافت بدنه به صورت روزانه عملیات نقشه برداری و کنترل ابزار دقیق انجام می‌پذیرد. همچنین وجود تاسیسات شهری معارض از جمله شبکه‌های فرسوده آب و فاضلاب، نهر نادری و... موجب نفوذ آب به داخل ایستگاه می‌شود که این مساله موجب تاخیر در عملیات اجرایی ایستگاه می‌گردد.
مدیر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد همچنین گفت: فقط در اسفند ماه سال جاری حدود ۱۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۱۵۰ تن آرماتور بندی و حدود ۱۲۰۰ متر مکعب خاکبرداری انجام گرفته است.

به گفته وی، نحوه بهره برداری از ایستگاه در بخش خط ۳ و اجرای همزمان عملیات اجرای بتن ریزی و خاکبرداری در بخش خط ۴ به نحوی که به برنامه بهره برداری از خط ۳ خللی وارد نیاید و در عین حال ایمنی مسافران حفظ گردد از جمله نکاتی مهمی است که مهندسین در این ایستگاه در حال بررسی و کارشناسی می‌باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->